Filipe Recch

Blavatnil School of Government – University of Oxford

Filipe Recch é pesquisador de pós-doutorado no Lemann Foundation Programme da Blavatnik School of Government da Universidade de Oxford. Sua trajetória profissional abrange a academia, o serviço público e o terceiro setor. Durante seu período como PhD e pesquisador de pós-doutorado no Centro Lemann da Universidade de Stanford, ele investigou o impacto da cooperação intergovernamental na educação pública no Brasil e a influência de práticas gerenciais das regionais de ensino nos resultados dos estudantes.

Além de sua pesquisa, Filipe tem uma experiência em ensino, tendo ministrado cursos sobre Métodos de Pesquisa Aplicada em Educação Internacional Comparada, e Introdução à Análise e Interpretação de Dados. Sua experiência prática se estende para além da academia, tendo liderado equipes nas Secretarias de Estado de Desenvolvimento Social e de Educação no Governo de Minas Gerais, Brasil. No terceiro setor, ele liderou o projeto Conviva Educação no Instituto Natura, voltado para apoiar secretarias municipais de educação em todo o Brasil.

Filipe é doutor em Educação Internacional Comparada e mestre em Ciência Política pela Universidade de Stanford. Ele também possui mestrado em Administração Pública pela Fundação João Pinheiro e bacharelado em Ciências Sociais pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG).

Filipe Recch is a Postdoctoral Research and Policy Associate for the Lemann Foundation Programme at the Blavatnik School of Government. As a comparative policy researcher, he specializes in Brazilian educational policies, enhancing state capacity, and promoting collaboration. His professional journey spans academia, public service, and the not-for-profit sector. During his time as a PhD and postdoctoral researcher at the Lemann Center at Stanford University, he investigated the impact of policy cooperation on public education in Brazil and the influence of managerial practices in regional education offices on student outcomes.
In addition to his research, Filipe has a rich background in teaching, having instructed courses on Applied Research Methods in International Comparative Education, and Introduction to Data Analysis and Interpretation. His practical experience extends beyond academia, having led teams in the State Departments of Social Development and Education in the Government of Minas Gerais, Brazil. In the not-for-profit realm, he spearheaded the Conviva Educação project at Instituto Natura, aimed at supporting municipal education departments across Brazil.
Filipe holds a PhD in International Comparative Education and an MA in Political Science from Stanford University. He also earned an MA in Public Administration from Fundação João Pinheiro and a BA in Social Sciences from Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG).